Hab da ja was interessantes gefunden:
Zitat
4. 22d90... German market box (anti pollution laws), but it's comparable to the 23d00, but the switching of the pilot air system stop in "neutral", 5th, and 6th gears.
6. 23d10... Suzuki racekit ignition box. Has 10-14 degrees pre-ignition and a different valve control. Normally the valves are opened in two steps, whereas the 23d10 opens them in a smooth continuous manner. The switching of the solenoid valves is the same as the 22d10.
7. 23d70... Aprilia ignition box. It was derived from the 23d10, but they changed the ignition timing to be slightly retarded compared to the racekit box, and modified the opening times of the powervalves. It has 4 degrees of pre-ignition, but with the 5 degree ignition advancer kit (FZR400 woodruff key) it would produce almost the same advance curve as the 23d10.
In Kombination ergibt das:
23d10 ist die Kit Zündbox. Man sieht auch den Unterschied zur 22d90
23d70 hat ne 4° zurückgezogene Zündung (sicherer) und damit recht ähnlich zum Kainzinger seinem Trumm.
Und man sieht, dass die Darstellung der Zündung über der Drehzahl adressiert ist. Ist das hier ne Volllastzündkurve oder gilt das für alle Lasten, auch Teillast? Dann würde nämlich der Gassensor bei der 22C keinen direkten Einfluss auf die Zündung haben, sondern nur wegen fehlender Signale die Zündung zurückziehen bzw. auf einen Ersatzwert springen... (Notlauf ???)
Pepsi, ich glaub wir müssen Messungen machen, um schlauer zu werden !!! Schreib mir mal ne Email, damit wir da besser kommunizieren können, sonst setzt noch Prügel von den Mod´s