Einspritzer KTM crosser

  • "It appears that KTM has Fuel Injection ready for two stroke motocross bikes. In the August 2008 issue of Motocross Digital magazine (free subscription available at http://www.motocrossdigital.com/ ) was the following blurb about the KTM effort.


    The 250SX could have a bright future, it depends on what happens regarding the rules and regulations: KTM wants them to be introduced to MX2 to allow teams that don’t have millionaire budget to compete against the 4-strokes. For the 2-stroke, the injection is ready, and this would provide cleaner and precise power delivery.


    While the idea of fuel injection for two-strokes has been talked about and discussed, there has been little to indicate that it would be workable on a racing two-stroke motocross bike. This news points to the fact that KTM has been working on it for quite some time and seems to have solved the issues that prevented fuel injection for racing two-strokes.
    Since this article in Motocross Digital was written some changes have been announced in the FIM rules to allow two-strokes to compete with four-strokes in MX2 (250cc). There are also rumblings that this rule will be applied to the AMA Outdoor Nationals for 2009.
    So there is a good chance the Fuel Injected 250SX KTM will be hitting the tracks in the very near future. This is great news for all the two stroke fans of the world.
    Two thumbs up for the folks at KTM!"



    Carsten

    Hallo, ich bekomm‘ einmal BeschleunigungsÄNDERUNG bitte. 4-Takt? Nö, is‘ mir zu fett. Lieber da, den schön mageren 2-Takter mit Biss. Zum Mitnehmen? Ja bitte. Tüte? Och,'geht auch ohne gut. Dann noch von den dicken Birnen dort. Das war alles? Joh, reicht wohl für's Erste. :face_with_tongue:

  • find ich klasse das ktm mit dem 2-T dagegenhalten möchte, und ich mein das sind die einzigen die das zeug dafür haben..... :respekt: :respekt:

    ....Der einzige Unterschied zwischen einem Kind und einem Mann ist der Preis ihrer Spielzeuge....

  • die haben auch mal das buget in der mx klasse 2T /4T verglichen, und die 4takter verschlingen auch das 4fache.... mal sehn wo ihr weg in zukunft hinführt...

    ....Der einzige Unterschied zwischen einem Kind und einem Mann ist der Preis ihrer Spielzeuge....

  • Da die Zweitaktrennabteilung wohl in Zukunft nix zu tun hat wäre das die richtige Beschäftigung.


    Sollten die es wirklich fertig bekommen an so einem wechselhaften Wesen , wie es ein Zweitakter nun mal ist ,eine Kennfeld oder sonst wie Einspritzung hinzubekommen ,bin ich der Erste der
    sich das Steuergerät an die Vdue schraubt.


    Warten wir es mal ab.

  • http://maico-bikeworld.de/catalog/images/DSCN0931.JPG


    Die ist mit Licht ausgestattet und die sprechen von Straßenversion.
    Maico 685 2008
    http://maico-bikeworld.de/cata…ages/Maico%2008%20006.jpg
    http://twostrokemotocross.com/…ases-2009-motocross-line/
    Max. Nm @6100rpm, sind ja mal potentiell DI geeignet. :teacher:


    Sogar in den USA zu kaufen:
    http://www.atkmotorsports.com/


    Carsten

    Hallo, ich bekomm‘ einmal BeschleunigungsÄNDERUNG bitte. 4-Takt? Nö, is‘ mir zu fett. Lieber da, den schön mageren 2-Takter mit Biss. Zum Mitnehmen? Ja bitte. Tüte? Och,'geht auch ohne gut. Dann noch von den dicken Birnen dort. Das war alles? Joh, reicht wohl für's Erste. :face_with_tongue: