Beiträge von zevenenergie

    Bei einem 4-Takt ist die Kompressionszeit länger als die Arbeitszeit, daher gibt es eine Bremswirkung bei geschlossener Drosselklappe.

    Bei einem 2-Takt ist die Kompressionszeit so lang wie die Arbeitszeit. was die Wirkung einer Luftfeder ergibt. Es gibt keine bremswirkung.

    Ich denke nicht, dass Spiel unerwünscht ist, es erleichtert die Montage des Blocks. Ich kenne Leute im Kartsport, die den Kurbelzapfen dünner machen, damit das Lager auf der Kurbelwelle gleiten kann. es verlängert die Lebensdauer der Hauptlager.

    Ik weet er niet veel van, maar als ik erover nadenk:

    Alvorens de pompcapaciteit te vergroten, zou ik eerst naar het debiet kijken. De gaten in de cilinder zijn de hals van de fles.


    Het vergroten van de volumestroom heeft een verkoelend effect, maar het heeft een grens: Theoretisch is de temperatuur in het gehele koelsysteem gelijk als de volumestroom erg hoog is.


    Een lagere temperatuur van het koelwater leidt echter tot een lagere warmtewisseling. De warmtewisseling vindt immers het meest efficiënt plaats als het temperatuurverschil groot is.”


    Staat je motor constant zwaar belast met veel pk's per ccm en is de doorstroming onvoldoende, dan heeft een grotere koeler geen zin.

    Ik weet niet of dit je in de praktijk helpt, maar ik dacht ik schrijf het even op.


    (Vertaald uit het Nederlands met Google Translate)

    Es hat einiges an Arbeit gekostet, zuerst das Chrom mit einem Diamantfräser wegzuschleifen, dann das Material wegzufräsen und es mit einer speziellen gebogenen Metallfeile zu veredeln.

    Werkzeuge:


    Aber die Spülanschlüsse sind jetzt auf Augenhöhe.



    Also nun weiter mit der Rezension.


    Ich habe gerade die Zylindersteuerzeiten gemessen:


    Der Auspuff ist 190 Grad geöffnet.

    Booster 174 Grad offen.

    A Spülanschlüsse öffnen 128 Grad.

    B Spülanschlüsse öffnen 126 Grad.

    C Spülanschluss 118 Grad offen.


    Fortsetzung folgt.

    Tot mijn verbazing zat er op mijn fiets een Polini 154ccm cilinder. Ik heb er niet veel informatie over gevonden op internet dus dacht ik ga hier een recensie schrijven.



    Het eerste wat me opviel was dat de gaten waar het koelwater doorheen moest heel klein zijn, slechts 4,5 mm in diameter.

    Dat lijkt me niet genoeg, dus ik heb ze uitgefreesd met een Dremel, nu zijn ze twee keer zo groot.


    Ik draaide een ring op de draaibank, een soort brede zuigerveer, omdat ik zag dat er iets mis was met de spoelaansluitingen.


    Als de ring de spoelaansluitingen aan één zijde afsluit.


    Dan zijn ze aan de andere kant nog open.


    Ik heb gemeten en berekend

    Enerzijds is de timing 177,5 en anderzijds 123,24 graden.

    Ik las eerder dat de topprestaties van Polini 154cc minder zijn dan die van de originele cilinder. Dit zou een van de oorzaken kunnen zijn omdat de flush nu niet symmetrisch is.


    Ik wil het corrigeren.


    Hier heb ik rood spul in de spoelpoort goten, om de voor te zien.


    Resultaat:


    Jetzt kann ich eine Metallfeile wie diese machen, aber mit der richtigen Krümmung.



    Vervolg volgt.